Bendruomenės kūrimas
Pradžia ] EI diena ] 99 procentų problema ] Pilkoji matrica ] Dvi svetainės ] X spektras ] Jaučiami poreikiai ] Krikščioniškas žargonas ] Lenkijos pavyzdys ] Liudijimų rašymas ] Angelės istorija ] Santykiai ir draugystė ] [ Bendruomenės kūrimas ] Tiltų strategija ] Bažnyčių svetainės ] Hobis ir pomegiai ] Postmodernizmas ] Pokalbių kambariai ] Filmų interpretavimas ] Dievas gali panaudoti ir tave ] Gyvenimo prasmė ]

 

Lietuviška Biblija mobiliame telefone

Bendruomenės jausmo kūrimas aplink interneto svetainę

 

Bendruomenė – tai panašiai mąstančių žmonių grupė.  Jūs turbūt jau dabar esate keleto skirtingų bendruomenių nariu – miesto/kaimo, kuriame gyvenate, vietos, kurioje dirbate ar studijuojate, grupės draugų, su kuriais kartu jūs sportuojate ar užsiimate hobiu, jūsų bažnyčios bendruomenės.

Žmonių bendruomenė paprastai pasižymi dauguma šių ypatybių:

  • bendri interesai
  • bendros vertybės
  • bendros problemos/priešai
  • tarpusavio parama
  • artimumas
  • fizinė tarpusavio sąveika konkrečiais laikotarpiais

 

Virtualioje "online" bendruomenė pasižymi dauguma šių ypatybių, išskyrus paskutiniąją. Čia laikas ir vieta nebėra svarbūs. Ir kadangi bendraujate internetu, galite (nebijodamas kad jus nuteis) atsiverti tik tiek, kiek pats to norite.

Tinklo specifinės savybės – informacijos "traukimas" (angl.) su dvipusės interaktyvios sąveikos galimybe – suteikia progą pasireikšti šiam priklausymo jausmui bei santykiams, kurie yra žmonėms yra esminiai svarbūs.

 

Online bendruomenė ir evangelizmas

Kai kurios evangelistinės svetainės stengiasi sukurti šį bendruomenės jausmą. Evangelija lengviausiai plinta ten, kur yra bendri interesai (angl.) bei santykiai. Paprastai vienkartinis Evangelijos pristatymas ('pateik ir bėk' metodas) nėra efektyvus. Atkartojant Willowcreek'o etosą, evangelistinė interneto svetainė turi būti "saugia vieta pavojingai žiniai". Ji turi "suteikti laisvę netikintiems ateiti ir savo tempu patyrinėti radikalius Kristaus teiginius."

Kad kurtų bendruomenės jausmą, interneto svetainė turi būti 'draugiška' ir neteisianti. Ji turi kalbėti žmonėms tokioje būsenoje, kurioje jie yra dabar, ir turi parodyti, jog supranta jų jausmus ir problemas. Jie turi pajausti, kad kažkaip jie 'priklauso' šiai svetainei. Jie turi galėti pateikti savo nuomonę bei gauti patarimą.

Kitais žodžiais kalbant, interneto svetainė turi būti 'lipni' (angl.) – ji turi padrąsinti lankytojus į ją sugrįžti vėliau.

 

Priklausymas

Štai dalykai, kurie padeda svetainės lankytojams jausti, jog jie priklauso čia:

  • Svetainės administratorius (webmaster) turi būti ne anonimas, bet realus žmogus – su nuotrauka bei savo istorija, patalpinta online. Tuomet lankytojai jaus, kad jie jį/ją pažįsta ir gali su juo/ja tapatintis.

  • Reguliarus aplinkraštis (newsletter) padės palaikyti nuolatinį ryšį su žmonėmis. Women Today žurnalas siunčia juos, sukurtus specialiai nekrikščionims.

  • Galimybė dalyvauti kuriant svetainę. Tai įmanoma naudojant 'viki' svetainę. Ryškus to pavyzdys - lietuviškoji vikipedija, kuri patraukia daugybę žmonių sugrįžti į ją bei dalyvauti jos kūrime.
  • Atviras diskusijų puslapis ar online skelbimų lenta suteikia žmonėms progų pasidalinti nuomonėmis su kitais, kurie yra svetainės įtakos zonoje.
    Pastebėkite, kad šios galimybės turi praktines ribas dalyvių mažiausio ir didžiausio skaičiaus požiūriu. Diskusijų grupė, kurioje yra mažiau nei 20 žmonių vargu ar sugebės sugeneruoti prasmingą diskusiją. Jei diskusijų grupėje bus daugiau nei maždaug 200 žmonių, tai generuojamų diskusijų kiekis bus toks didelis, jog žmonės pradės jį palikinėti dėl pašto dėžutės perkrovimo. Kita vertus, skelbimų lentos negeneruoja reikšmingo diskusijų kiekio tol, kol lankytojų skaičius nepasiekia maždaug 2000 per dieną.
    Kad pokalbių kambarys (chat room) taptų vertingu priedu prie interneto svetainės, lankytojų skaičius turėtų būti dar didesnis.

Leisti jiems prisidėti

Interneto svetainė, kuri leidžia lankytojams prie jos prisidėti su savo medžiaga, potencialiai jau kuria bendruomenę ir didelį pasitikėjimo lygį. 

 

Papildoma pagalba

 


Svetainė atnaujinta: 2006.05.23    Kviečiame dalyvauti diskusijoje