Lenkijos pavyzdys
Pradžia ] 99 procentų problema ] Pilkoji matrica ] Dvi svetainės ] X spektras ] Jaučiami poreikiai ] Krikščioniškas žargonas ] [ Lenkijos pavyzdys ] Liudijimų rašymas ] Angelės istorija ] Santykiai ir draugystė ] Bendruomenės kūrimas ] Tiltų strategija ] Bažnyčių svetainės ] Hobis ir pomegiai ] Postmodernizmas ] Pokalbių kambariai ] Filmų interpretavimas ] Dievas gali panaudoti ir tave ] Gyvenimo prasmė ]

 

WWW evangelizmo strategijų, panaudotų Lenkijoje, analizė

Modelis kitoms šalims

Lenkija mums pateikia modelį, kaip WWW gali būti panaudotas visai šaliai evangelizuoti. Lenkija – tai šalis, kurioje:

  • nežiūrint į tai, jog žmonių pajamos mažesnės nei vakarų Europoje, prie interneto prisijungiančių žmonių skaičius greitai auga.
  • evangelikalai yra maža mažuma; skaičiumi juos lenkia Jehovos Liudytojai. Dauguma žmonių Lenkijoje į evangelikalus žiūri kaip į sektą, t.y. požiūris į juos nedaug skiriasi nuo požiūrio į Jehovos Liudytojus.
  • retas lenkas turi draugų ar pažįstamų iš evangelikalų, taip pat neturi ir jokio prasmingo kontakto su jais.
  • Kadangi bažnyčių ir krikščionių skaičius labai ribotas, online evangelistinei komandai yra lengviau suorganizuoti susitikimą su besidominčiais arba naujai įtikėjusiais.
  • anglų kalba nėra plačiai žinoma, todėl interneto svetainės lenkų kalba vaidina esminį vaidmenį online evangelizme jų šalyje.
  • kadangi nedaug kas internete ieško krikščioniškos medžiagos, 'tiltų strategija' yra esminiai svarbi, t.y. sekuliarių temų puslapių naudojimas žmonių pritraukimui.

 

Yra ir daug kitų sunkiai pasiekiamų šalių (angl.), kurioms taip pat gerai tinktų WWW evangelizmo panaudojimas.

Ewangelia.com evangelizacinė komanda sukūrė visą eilę metodų savo šalies evangelizavimui. Šios strategijos taip pat gali veikti ir kitose šalyse. Kadangi lenkų kalba interneto svetainių yra santykinai nedaug (lyginant su svetainių anglų kalba skaičiumi), šios komandos svetainėms įmanoma labiau išsiskirti iš "minios". Kai kurios jų svetainės yra vienintelės ta tema arba vienos iš nedaugelio. Komandos vadovas Michau Pleban (angl.) pasidalino kai kuriomis iš savo strategijų:

 

Mūsų strategijos

Strategija, kurią naudojame Lenkijos evangelizavimui per WWW, sudaryta iš trijų dalių:

1. Pamokslavimas

Kad galėtume sėkmingai evangelizuoti, turime eilę evangelistinių svetainių – su Evangelijos paaiškinimu, mąstymą skatinančiais straipsniais, klausimų-atsakymų skyreliais ir t.t. Jos tarnauja vietomis, kur žmonės gali patyrinėti krikščionišką tikėjimą ir ieškoti atsakymų į juos dominančius klausimus.

 

2. Reklama

Nebūtų jokios prasmės daryti evangelistines svetaines, jeigu niekas jų neskaitytų. Taipogi nelabai prasminga tokias svetaines reklamuoti kitose krikščioniškose svetainėse, nes mes juk nenorime evangelizuoti įtikėjusius! Kad tokios svetainės pasiteisintų, turime į jas atvesti netikinčius. Dėl tos priežasties mes turime visą eilę pasaulietinių svetainių, kurios pritraukia žmones. Jose mes reklamuojame mūsų evangelistinius puslapius. Tokios pasaulietinės svetainės – tai humoro svetainė, neseniai sukurtas meilės ir santykių puslapis, taip pat puslapiai, susiję su kultūra (kaip kad televizijos programa arba puslapis apie naujus filmus kino teatruose), kurioje galima surasti analogijas Evangelijai. Geras to pavyzdys – svetainės apie filmus pagal Tolkien'o "Žiedų valdovą". Mes taip pat turime savo pasaulietinę reklaminių skydelių apsikeitimo sistemą bei 'pop-under' (kai iššoka paslėpti langai) sistemą, kurią naudojame evangelistinių svetainių reklamai.

 

3. Tęsiamasis darbas

Evangelizmas nėra vien Evangelijos skelbimas, bet mokinių darymas. Jeigu sukuriame interneto svetainę su Evangelijos pristatymu, tai ji turi būti tik maža visos programos dalimi. Štai kodėl stengiamės pasiūlyti kiek galima daugiau galimybių tęsiamajam darbui (angl.). Tai padeda mūsų puslapių skaitytojams susisiekti su mumis, užduoti savo klausimus, išsakyti abejones. Jei jie tikrai domisi Evangelija, juos galima nukreipti į jų mieste ar vietovėje esančią krikščionių bendruomenę, kad ten jie galėtų augti. Dabar mes siūlome jiems susisiekti per: el. paštą, pokalbių kambarį, el. pašto konferenciją. Siūlome ir Biblijos studijas el. paštu (angl.), WWW diskusijų forumą ir gyvą susitikimą su mūsų savanoriais.

 

Ši strategija atrodo veiksminga. Mes matome daugiau, nei kad žmogus tik užpildo online atsiliepimų formą ir pažymi langelį "meldžiausi nusidėjėlio malda". Matome tikrus atsivertimus – kai žmonės, paliesti mūsų Evangelijos pristatymų, susisiekia su mumis ir į jų klausimus yra atsakoma. Matome juos pašvenčiančius savo gyvenimą Kristui, surandančius krikščionių draugijas, krikštijamus (ar besiruošiančius krikštui) ir augančius tikėjime kartu su tikra krikščioniška bendruomene.

 

Kaip mes pradėjome

Mūsų pirmoji svetainė buvo Ewangelia.com – tai pagrindinė evangelistinė svetainė. Pirmaisiais darbo metais mes daugiausiai dėmesio skyrėme šiai svetainei (savo 3 dalių strategiją sukūrėme tik vėliau). Aš šiai svetainei parašiau keletą straipsnių ir sukūriau jos dizainą. Vėliau buvo pridėta daug kitų tekstų – arba mano rašytų, arba verstų iš anglų kalbos. Dabar toje svetainėje daug puslapių, tame tarpe ir liudijimų.

 

Pirmoji mūsų reklamos kompanija buvo mokama - naudojant el. paštą. Bet ji buvo brangi, todėl reikėjo ieškoti kito sprendimo. Kilo paprasta idėja – vietoj to, kad pirktume reklamos plotą iš kitų žmonių, geriau buvo susikurti jį patiems! Taigi, tada sukūrėme reklaminių skydelių apsikeitimo programą. Kad ji taptų populiaresnė tarp svetainių autorių, prie jos pridėjau keletą interaktyvių komponentų (apklausų ir svečių knygų), kuriuos užsiregistruotos pas mus svetainės galėjo pridėti nemokamai. Vieną dieną suradau anglišką 'popunder' apsikeitimo svetainę, ir ji mane sudomino. Aš išanalizavau šios svetainės JavaScript'us ir šį komponentą pridėjau taip pat prie mūsų programos. Dabar šis komponentas tapo pačiu populiariausiu! Kadangi skydelių apsikeitimo santykis pas mus yra 7:10, tai 30% visų apsilankymų lieka mūsų reklamai – ir tai yra gana daug.

 

Mobilūs telefonai

Ieškodamas didesnio svetainės populiarumo atsitiktinai sužinojau, kad lenkų paieškos sistemose vienas iš populiariausių paieškos žodžių yra "SMS" (mobilių telefonų tekstiniai pranešimai). Žmonės ieško nemokamų SMS siuntimo svetainių, nes GSM operatorių kainos vis dar gana aukštos. Aš atsisiunčiau nemokamų SMS siuntimo skriptą, pridėjau jį prie mūsų svetainės webmasteriams, ir tą dieną, kai ji buvo indeksuota paieškos sistemų, lankytojų skaičius padidėjo keletą kartų! To nustebintas sukūriau atskirą GSM svetainę su šiuo nemokamu skriptu, ir joje dar pasiūliau logotipus, skambučių melodijas ir t.t. Šiuo metu toji svetainė yra populiariausia iš visų mūsų svetainių.

 

Kultūra

Kai supratau, kiek daug žmonių naudoja paieškos sistemas ieškodami kultūros temų, pradėjau kurti teminius WWW puslapius, kuriuose panaudojau kultūrinius įvykius ir kalbėjau apie jų paraleles (angl.) su Evangelija. Kada kino teatruose pasirodė "Žiedų valdovas", daugelis žmonių ieškojo šio pavadinimo ir surasdavo mūsų evangelistinę medžiagą apie šį filmą. Mes tokiu pat būdu naudojome kitas temas ir kultūros įvykius. Valentino dienos tema buvo pati populiariausia.

 

Paieškos portalas

Apie paieškos sistemas galvojau panašiai, kaip ir apie apsikeitimą reklaminiais skydeliais – kodėl mums neturėti jos patiems? Tokiu būdu atėjo idėja daugelio paieškos sistemų portalui Tutaj.net, kuriame vienoje vietoje yra visa eilė lenkiškų ir tarptautinių paieškos sistemų ir katalogų. Mes raginame interneto kavines naudoti šį portalą kaip pradinį puslapį savo kavinių kompiuteriuose, už tai juos reklamuodami tame portale. Lenkijoje yra tūkstančiai interneto kavinių. Tų, į kurias kreipėmės, pradinė reakcija į mūsų pasiūlymą buvo labai teigiama. Kada susitarėme su pirmomis 12 kavinių, vien iš jų ateidavo po 1000 lankytojų per dieną! Portale Tutaj.net tarp daugelio nuorodų yra ir nuorodos į mūsų pačių 'tilto strategijos' evangelistines svetaines. Ir žinoma, toks puslapis idealiai tinka kaip pradinis ir asmeniško naudojimo kompiuteriuose.

 

Interneto kavinei nurodome, jog pradiniu ji nustatytų unikalų URL adresą – http://www.tutaj.net/k=abc , kur 'abc' yra kodas, identifikuojantis kavinę. Tai leidžia mums stebėti, ar iš tiesų jie įvedė mūsų puslapį pradiniu savo kompiuteriuose! Tai taip pat leidžia atskirai parinkti kavinėms reklamas, kurios bus jų puslapiuose. Kadangi žinome, kuris kodas yra iš kokio miesto, galime siūlyti tam miestui skirtas reklamas. Pavyzdžiui, jei bažnyčia organizuoja evangelistinį renginį viename mieste, galime apie jį įdėti reklamą taip, jog ji matytųsi tik to miesto interneto kavinėse. Bažnyčios, su kuriomis tai suderinta, per slaptažodžiu apsaugotą puslapį pačios gali įdėti tokias reklamas, kurios automatiškai pasirodys jų miesto interneto kavinėse.

 

Komandos WWW svetainės

Kai kurios iš svarbiausių mūsų svetainių išvardintos čia (lenkų k.):

 

Su tema susijusios nuorodos

 


Svetainė atnaujinta: 2010.03.01    Kviečiame dalyvauti diskusijoje