Tiltų strategija
|
Tiltų strategijaBūdas pasiekti milijonus žmonių
"Ant
kabliuko kabinkite tai,
ką mėgsta žuvys, o ne tai, ką mėgsta žvejys"
Svarbu suprasti, jog WWW – tai terpė, kurioje norima informacija yra 'traukiama' (angl.). Tai ji skiriasi nuo televizijos ar radijo, kurioje informacija yra 'stumiama'. Bendrai kalbant, žmonės jungiasi prie interneto informacijos paieškai. Tie puslapiai, kurie susiję su jų paieškos tema, 'įtraukia' juos.
Dauguma žmonių neieško krikščioniškos medžiagos, todėl, žinoma, niekada jos ir neras. Jeigu paieškos serveryje ieškodami pasaulietiškos temos jie tarp rezultatų ir pamatys akivaizdžiai krikščionišką puslapį, tai nėra tikėtina, jog į jį nueis. O jei ir nueis, tai ten ilgai neužsibus. Dauguma žmonių Pilkojoje Matricoje (Engelio skalės modifikacijoje) yra pakankamai žemai dvasinio supratimo kryptimi.
Kaip ten bebūtų, dominuojanti dauguma krikščioniškų svetainių yra sukurtos krikščionims. Jose naudojamas krikščioniškas žargonas, o puslapiai sukurti su prielaida, jog skaitytojas yra krikščionis. Nekrikščionims tokios svetainės bus labai svetimos, net jei jie jas ir surastų.
O ko
daugiausiai žmonės ieško
internete? To, kas juos domina!
Jeigu parašysime dar vieno puslapį apie tai, kaip būti išgelbėtam - toks puslapis tik nedaugelį jų pasieks. Nebent mes naudosime... tiltų strategiją!
Tiltų strategija: "Būkite tuo, ko jie ieško"Sukurkite puslapius apie šias pasaulietines temas (angl.) arba žmonių jaučiamus poreikius. Per tai mes galime nusitaikyti į bet kurią žmonių grupę. šį būdą galėtume pavadinti 'Tiltų strategija'. Kiti gal naudos kitus pavadinimus (pavyzdžiui, 'magnetiniai puslapiai'), tačiau esmė išlieka ta pati – susitapatinimas su tuo, kuo žmonės iš tiesų domisi. Tai nereiškia, jog darome apgaulingus puslapius, kurie iš tiesų yra ne apie tai, apie ką sakosi esą. Jeigu kuriame puslapį apie VW mašinų remontą ar apie mėgstamą muzikantą, tai puslapis iš tiesų ir turi būti 'apie' tą temą. Jis turi būti kiek galima geresnis ir informatyvesnis, gal net su daugeliu naudingų nuorodų į kitus puslapius šia tema. Tilto puslapiai turi būti parašyti sąžiningai (angl.). Jie turi būti pritaikyti skaitytojui: pritaikymo lygį įvertinti mums padės X-Spektras. "Emlyn ir tolimieji tvenkiniai" (angl.) – tai žvejybos istorija, kuri iliustruoja tuos iššūkius ir galimybes, kuriuos mums suteikia internetas.
Kaip pastatyti 'tiltą'Yra keletas būdų, kuriais galite patraukti žmones 'per tiltą' į kitus puslapius, kurie paaiškina Evangeliją. Galime tai pavadinti 'sluoksniais'. Tai lyg dovanos, kuri įvyniota į keletą popieriaus sluoksnių, išpakavimas:
a. Jūsų liudijimasKokį puslapį besukurtumėte, įdėkite jame nuorodą 'susipažinkite su autoriumi' arba 'mano istorija'. Čia jau atsiveria proga papasakoti savo liudijimą (tik nevadinkite to 'liudijimu' tame puslapyje – tai krikščioniškas žargonas). Pirmiausiai prisistatykite – kur jūs gyvenate, ką veikiate, ką mėgstate ir t.t. Po to papasakokite, kaip jums kažkas atsitiko, kas pakeiti visą jūsų požiūrį į gyvenimą. "Žmonės domisi žmonėmis". Trumpas garso ar vaizdo klipas, kuriame tas žmogus kalba, gali taip pat padidinti susidomėjimą liudijimo puslapiu.
b. 'Gyvenimo prasmės' nuorodosBet kokiame puslapyje galite pasiūlyti nuorodą su tekstu 'Kokia yra gyvenimo prasmė?' arba 'Tikros pilnatvės suradimas'. Tokia nuoroda neskamba kaip nurodymas, neskamba ir krikščioniškai. Tačiau tuo pat metu ji kalba apie kažkokį negąsdinantį dvasinį turinį. Kita galimybė, vedanti prie jautraus Evangelijos paaiškinimo, yra dažnai užduodamų klausimų (DUK) apologetinių atsakymų (angl.) puslapis.
c. Palyginimų prasmėsKaip pagrindinę Evangelijos perdavimo priemonę Jėzus naudojo istorijas su pamokančia žinia (angl.). Jis net ne visada šią žinią paaiškindavo – leisdavo žmonėms išsiskirstyti ir patiems pagalvoti! Kokia bebūtų interneto svetainės tema, visada įmanoma parašyti WWW puslapį taip, kad parodyti palyginimą ar paralelę (angl.) nuo pagrindinės temos. Pavyzdžiui, svetainėje apie VW mašinų atnaujinimą gali būti puslapis su teiginiu, kad "kaip ir senoms mašinoms reikia naujo variklio, taip ir mūsų gyvenime mum reikia kažko naujo viduje". Svetainėje apie pelių auginimą gali būti įtrauktas puslapis apie tai, kaip pelė-mama rūpinasi savo jaunikliais, ir kad Dievas savo žmonėmis rūpinasi taip pat. Beveik į kiekvieną temą galima pažiūrėti tokiu kampu. Tokiam priėjimui labai gerai pasiduoda filmai, knygos ir muzika. Dažnai juose būna tokios prasmės, kurių autoriai visai neplanavo ten sudėti (angl.). Savo
kalba bei iliustracijomis
'Tilto' puslapis neturėtų 'atrodyti'
krikščioniškai. Kuo labiau
pasaulietiškai
jis atrodys, tuo geriau jis kalbės tiems, kurie neturi
krikščioniško patyrimo.
Kaip ir visuose puslapiuose, juose reikia vengti žargono.
Jame gali
būti
truputį paminėta krikščionybė. Tačiau Evangelijos
medžiagą tegul palaipsniui
atskleidžia jame esančios nuorodos į kitus puslapius. Pilkoji Matrica
padės
mums suprasti, kaip bendrauti su žmonėmis, kurie turi mažai žinių bei
gero
nusiteikimo Evangelijos atžvilgiu. Mes turime mokytis, kaip tapti
informacijos
architektais (angl.).
BalansasSvarbu pasirūpinti, kad šis priėjimas būtų gerai subalansuotas. Daugelis evangelistinių puslapių, apžvelgtų šioje svetainėje, naudoja 'tiltų' koncepciją išmintingai ir jautriai. WWW evangelistai gali skirtis tuo, ant kiek atsargiai jie daro įėjimo puslapį savo 'tilte'. "Išmintį pateisina visi jos vaikai" (Luko 7, 35). Yra didelis poreikis naujų kūrybingų būdų (angl.) sukūrime, kaip panaudoti 'tiltų' strategiją.
Biblijinis pagrindasJėzus
mums
sakė "eiti ir
skelbti Evangeliją", o ne laukti, kol žmonės patys ateis į mūsų
bažnyčių
pastatus ir ten Ją išgirs. "Tai, kad mūsų pamokslavimas turi būti uždarytas tarp sienų, yra visiškai blogas dalykas. Tai tiesa, kad mūsų Viešpats pamokslavo sinagogose, bet dažnai jis kalbėjo nuo kalno ar iš valties, ar namo kieme, ar viešose gatvėse. Vienintelis dalykas, kurio jam reikėjo – tai klausytojai. Jis buvo sielų žvejys tikrąja prasme, o ne toks kaip tie, kurie sėdi savo namuose ir tikisi, kad žuvys pačios ateis pas juos, kad jas sugautų." (Spurgeon).
'Tiltų'
strategija savo esme yra
šio principo pritaikymas kibernetinėje erdvėje. Tačiau jis,
žinoma, turi būti
naudojamas be jokių apgaulės
elementų (angl.). 'Tiltų' strategija – tai susitapatinimas su žmonių jaučiamais poreikiais ir bendrais interesais. Asmeninė Jėzaus tarnystė beveik visada prasidėdavo nuo žmonių jaučiamų poreikių. Efektyvi komunikacija vyksta tada, kai yra tam tikro bendro patyrimo sritis. Tai aiškiai parodyta Wilbur'o Schramm'o biblijinėje persidengiančių interesų (angl.) koncepcijoje. 'Tiltų'
puslapiai – tai
įsikūnijusios
Evangelijos (angl.) pavyzdžiai.
Tai pilno susitapatinio su
žmonėmis
jausmas, kurį savo pavyzdžiu rodė Viešpats Jėzus. Daugiau
apie įkūnytą
evangelizmą skaitykite čia – Tell
It Often (angl.). Nors
pati
Evangelija niekada
nesikeičia, tačiau mūsų priemonės ir strategijos Jos skelbimui privalo
keistis.
Nors gal ir negalime lyginti šiandienos strategijų su tomis,
kurios buvo
veiksmingos prieš 150 metų, tačiau verta pastebėti, kad
Spurgeon naudojo kažką
panašaus į 'tiltų' strategiją. Pavyzdžiui, kalbėdamas
Aberdeen'e susirinkime,
kurį šios dienos terminais galėtume pavadinti 'verslininkų
pusryčiais', jis
kalbėjo apie 'sėkmę gyvenime'. Jis pradėjo nuo pasaulietinių klausimų,
o po to
– perėjo prie dvasinių. Netgi visi jo rašyti
kūriniai
(angl.) turi savyje
pasaulietinių iliustracijų ir humoro. Apie 'tiltų' strategiją pamokslų rašyme kalba ir Rick Warren.
Pavyzdžiai
'Garbingas liudijimas' – jokios apgaulėsŽinoma,
'tiltų' strategija neturi
naudoti apgaulės jokia forma. Be to, tai veiktų priešingai
mūsų siekiamam
tikslui. Tačiau žinoma mes galime nustebinti lankytojus neįprastu
priėjimu,
suintriguoti juos, tačiau visuomet turime tai daryti su meile ir
sąžiningai.
Daugiau
apie tai čia...
(angl.)
Tai ne vienintelis būdasŽinoma, jog žmonėms, kurie jau nori labiau pažinti Dievą, 'tilto' puslapis nėra reikalingas! Tačiau tokiems žmonėms padėti gali visa eilė jau sukurtų puikių svetainių, kai tuo tarpu yra tik labai nedaug svetainių, siekiančių pasiekti 'labiau nutolusius' žmones. Taip pat egzistuoja puikios evangelistinės svetainės, kurios tam, kad pritrauktų žmones, naudoja ne 'tiltų', bet kitas strategijas. Pavyzdžiui, Power to Change (angl.) dalyvauja integruotose reklamos kompanijose kitoje žiniasklaidoje. ši svetainė taip pat idealiai tinka kaip nuoroda į esminį Evangelijos pristatymą krikščionių asmeniniams 'tiltų' puslapiams.
|
Svetainė atnaujinta: 2010.03.01 Kviečiame dalyvauti diskusijoje |